Til:

اگر بخواهیم بصورت ساده کاربرد حرف اضافه til را بیان کنیم این است که من چیزی دارم و به شما میدهم که حتما نباید یک شی باشد.میتواند توضیحی  باشد که ارایه میدهم.

Jeg gir mobilen til deg من موبایل را به شما میدهم.

Jeg forklarer preposisjoner til deg  من حروف اضافه را به شما توضیح میدهم (یعنی از من به شما)

در واقع میتوان گقت از نقطه A به نقطه B

Han kjører fra Oslo til Stavanger  او از شهر اسلو به شهر استاوانگر رانندگی میکند.

Her er en kopp til deg اینجا یک فنجان هست برای شما (درحالی که دارم فنجان را به شخص میدهم)

du får råd fra meg til deg شما توصیه میگیرید از من (از من به شما)

با بعضی از اصطلاحات حرف اضافه til میاید.

å være flink til å 

Hun er flink til å spille piano او در نواختن پیانو مهارت دارد.

å bruke+substantiv+til å  

Vi bruker kopp til å drikke kaffe ما از فنجان برای نوشیدن قهوه استفاده میکنیم.

با وعده های غذایی از حرف اضافه til در زبان نروژی استفاده میکنیم.

 ? Hva spiser du til frokost برای صبحانه چی میخوری؟

en gang til  یک بار دیگر 

Han leser det en gang til او آن را یکبار دیگر میخواند.

å glede seg til å 

Hun gleder seg til søndag

او با خوشحالی منتظر رسیدن روز یک شنبه است. He looks forward to sunday

ادامه مطالب مربوط به for را در مطلب دیگری خدمت شما دانشجویان عزیز توضیح خواهم داد.